رسیدگی به پوست صورت

تاریخ ارسال : 1400/08/23

داشتن پوست همیشه جوان و سالم آرزوی همه بانوان و آقایان است . آرزویی که با کمی مراقبت از پوست و تأمین ویتامین های مهم برای حفظ سلامت پوست قابل دستیابی است.

از لکه ها و چین و چروک های ناشی از افزایش سن گرفته تا رنگدانه های ناهموار و اسکارها و جای آکنه همه این عوامل باعث می شود که شما نگران پوست خود باشید. اما می توان از یکسری محصولات مراقبت از پوست استفاده کرد تا همیشه پوستی سالم و زیبا و جوان داشت و از مصرف کرم های آرایشی پر خطرو پر ضرر جلوگیری کرد. شما می توانید با پوست سالم و شادابی که دارید احساس بهتری داشته و با رسیدگی به پوست عمر جوانی تان را طولانی تر کنید.

جوانسازی پوست چگونه عمل می کند؟

دو نوع اصلی درمان پوست و جوانسازی وجود دارد. اولین مورد از بین بردن پوست مرده روی پوست و تحریک به سلولسازی است. به این صورت یک لایه از پوست توسط دستگاه و یا لیزر تخریب شده و سپس سلولهای پوستی شروع به احیا و بازسازی مجدد پوست می کنند. این عاملی است که بسیاری از جای جوش ها و آکنه ها را می توان از بین برد.

نوع دوم روش کمتر تهاجمی است. در واقع این روش ارتباط مستقیم با نحوه تغذیه و چگونگی رسیدن مواد معدنی ویتامین و مواد مغذی به پوست می شود. این روش اندکی زمان بر تر است اما قطعا نتیجه آن ماندگاری بیشتری نیز خواهد داشت. بسیاری از مواقع آسیب های پوستی به دلیل عدم رسیدگی کافی و نرسیدن مواد مغذی بازسازی کننده پوست است. ویتامین های ث و ویتامین ای و همچنین بسیاری از مواد مغذی همچون پروتئین کلاژن در ساختار سلولها مؤثر هستند. هرچقدر این ویتامین ها در بدن انسان به اندازه کافی وجود داشته باشد از آسیب های پوستی جلوگیری می شود.

اثر مواد تقویتی پوست برای جوانسازی

این ویتامین ها با خاصیت آنتی اکسیدانی که دارند می تواند خاصیت محافظت کنندگی نیز داشته باشد.

محصولات جوانسازی پوست می تواند بصورت موضعی استفاده شود و یا مکمل خوراکی باشد. کرم ها ، سرم های جواسنازی و انواع ماسک بصورت موضعی مواد و ویتامین های مورد نیاز پوست را تزریق می کنند. اما مکمل های جوانساز با تأمین ویتامین های ضروری بدن از بوجود آمدن چین و چروک جلوگیری می کنند.

سرم هایی مثل سرم آلفا هیدروکسی، سرم ویتامین سی اوردینری و ماسک های لایه بردار همچون ماسک زغال فعال و ماسک خاک رس می توانند علاوه بر پاسکازی و لایه برداری پوست باعث جوانتر و درخشانتر شدن پوست نیز شوند.