سلامت پوست در زمستان

تاریخ ارسال : 1400/08/09

پوست در فصول مختلف تحت شرایط متفاوتی قرار می گیرد. فصل تابستان با وجود تابش مستقیم خورشید می تواند باعث سوختن پوست و آسیب به بافت سلولی پوست و ایجاد چروک می شود. در فصل پاییز و زمستان نیز علاوه بر نور خورشید، باد و خشکی و خنکی هوا نیز به پوست آسیب می رساند.

 

با شروع فصل سرما می بینید که پوست خشک و آسیب پذیر می شود. حتی ممکن است در این فصل شاهد بوجود آمدن چروک های ریز برروی صورت شوید. خشکی هوا مستقیما برروی پوست صورت اثر می گذارد اما با رعایت موارد ساده و روتین می توانید از آسیب بیشتر به پوست جلوگیری کنید.

افراد مختلف جنس پوست متنوعی دارند. در این میان افرادی که پوست خشک و حساس و یا نازک دارند در زمستان نسبت به افرادی که پوست چرب دارند در معرض آسیب قرار میگیرند. یکی از تصورات غلط در فصل پاییز و زمستان این فرض است که نور و اشعه خورشید شدت کمتری دارد و دیگر نیازی به استفاده از کرم ضد آفتاب نیست. اما باید بدانید حتی در هوای ابری نیز اشعه های مضر خورشید وجود دارد. بخصوص زمانی که زمین از برف پوشیده شده باشد 80 درصد از اشعه خورشید توسط برف به فضا بازتاب شده و به پوست آسیب بیشتری می زند.

برای جلوگیری از خشک شدن پوست چه کنیم، محصولات مختلفی برای مراقبت از پوست وجود دارد. انواع کرم ها و محصولات مراقبت از پوست وجود دارد که می تواند مانع آسیب و چروک پوستی شود. استفاده از کرم های با چربی بالاتر، سرم های آبرسان، روتین پوستی مناسب فصل و از همه مهمتر عدم استفاده از محصولات لایه بردار می تواند باعث بهبود پوست شود.

  1. رطوبت پوست را حفظ کنید

استفاده مداوم از کرم های مرطوب کننده، استفاده از دستگاه بخور و همچنین استفاده مداوم از کرم ضد آفتاب می تواند تا حد زیادی برای مراقبت از پوست و جلوگیری از خشکی پوست مؤثر باشد. توجه داشته باشید که بطور شبانه پوست را پاکسازی کرده از سرم آبرسان اوردینری استفاده کنید تا پوست شادابی خود را حفظ کند. اوردینری انواع محصولات زیبایی و جوانی صورت را دارد.

  1. آب زیاد بنوشید

هیدراته نگه داشتن بدن برای سلامتی بدن و بخصوص پوست بسیار مهم است. بخصوص در فصل سرد که برخلاف فصل گرم کمبود آب بدن به خوبی خود را نشان نمی دهد و همچنین پوست همیشه خشک و در معرض باد و سرما خواهد بود. نوشیدن مداوم آب با دمای نرمال باعثث سلامت بدن و جوانی پوست می شود.

  1. پوست را لایه برداری نکنید

استفاده از سرم ها و کرم های لایه بردار پوست در این فصل زیاد مناسب نیست. بخصوص پوست های نازک و حساس و یا خشک می تواند آسیب رسان باشد. سعی کنید چربی طبیعی پوست را حفظ کنید. پاک کننده های الکلی و شوینده های قوی باعث می شود که چربی پوست از بین برود و بیشتر در معرض خشکی قرار بگیرید.

  1. کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید

کرم ضد آفتاب علاوه بر محافظت از پوست در برابر تابش آفتاب در جهت حفظ چربی پوست نیز مفید است.