محصولات مراقبت از پوست

تاریخ ارسال : 1400/07/27

برای داشتن پوستی همواره سالم و شاداب باید توجه لازم را داشت و از محصولات مفید و مؤثر در زیبایی پوست استفاده کرد. روند پیری پوست غیرقابل اجتناب است اما می توان با استفاده از روشهای مناسب این روند را به تعویق انداخت

پوست صورت همواره در برابر عوامل مهاجمی قرار می گیرد که می تواند آسیب های زیادی به آن وارد شود. در کنار تمامی شرایط بیرونی مثل باد و نور خورشید. استفاده مداوم از لوازم آرایشی نیز آسیب های زیادی برای بدن و پوست دارد. با وجود اینکه از بهترین برندهای لوازم آرایشی استفاده کنید و کرم های تقویتی و حاویویتامین را به پوست بزنید باز هم نمی توان از آسیب های پوستی جلوگیری کرد. یکی از مشکلات پوست جذب تمامی غبار و آلودگی های محیطی است. با توجه به اینکه کرم ها اغلب چرب هستند جذب کننده بسیاری از آلودگی های محیطی، دوده غبار هستند تمامی این موارد به پوست نفوذ کرده و باعث مسدود شدن منافذ پوست می شود. این آلودگی می تواند خود مقدمه مشکلات پوستی بعد از این شود. جوش و آکنه، تیرگی پوست، زبری پوست، لک های پوستی واز همه بدتر پیری زودرس از پیامدهای آن است.

انواع محصولات مراقبت از پوست

سرم، تونر، میسلارواتر و انواع کرم ها وجود دارند که می توانید به عنوان روتین پوستی استفاده کنید. سرم ها حاوی مواد مغذی و مؤثری هستند که می تواند بسیاری از مشکلات پوستی را رفع و کند و همچنین مانع بوجود آمدن مشکلات جدید شود. چین و چروک، آکنه، کل های پوستی بر اثر آفتاب و بسیاری از مشکلات دیگر با استفاده ازیک سرم مناسب قابل حل است. توجه داشته باشید که کیفیت در محصولات مراقبت از پوست بسیار مهم است از برندهای معتبر وشناخته شده و خوش سابقه مانند اوردینری استفاده کنید. چراکه برخی از برندهای ناشناس و بی کیفیت علاوه براینکه اثری ندارد باعث آسیب به پوست هم می شود.

مراحل روتین شبانه

روتین می تواند در دو یا سه نوبت در روز انجام شود در هر مرحله بسته به نوع و میزان استفاده از کرم های پوستی روتین متفاوت است. در آغاز روز استفاده از روتین و تونی آنتی اکسیدان برای آغاز روز مناسب است در هنگام شب بهتر است از سرم های حای رتینول استفاده شود تا خستگی یک روز پرمشغله از پوستتان حذف شود. پاکسازی پوست، استفاده از شوینده مناسب، استفاده از تونر، سرم اوردینری و در نهایت مرطوب کننده مناسب از مراحل روتین پوستی شب هستند. همچنین می توانید از بالم پوست استفاده کنید تا میزان آبرسانی به پوست را بیشتر کند. توجه داشته باشید استفاده از سرم جزء روتین پوستی است و جایگزین مرطوب کننده نخواهد شد.

در پوست های چرب یا حساس مصرف ویتامین های لازم و یا استفاده از محصولات حاویویتامین مؤثر است بطور مثال زینک چربی پوست را کنترل می کند. ویتامین ث آبرسان خوبی برای پوست های خشک است و ویتامین e چربی پوست را به میزان استاندارد نگاه می دارد.

روش های جوانسازی پوست در منزل

تاریخ ارسال : 1400/07/27

جوانی آرزوی همیشگی زنان و مردان است که برای رسیدن به آن سالانه هزینه زیادی را صرف تزریق ژل، بوتاکس و استفاده از انواع مکمل ها و داروهای جوانساز می کنند شما می توانید در منزل و با استفاده از مواد ارزان قیمت و در دسترس به راحتی اقدامات مراقبت از پوست را انجام دهید.

داشتن پوستی سالم، شاداب و البته جوان آرزو و دغدغه ای است که بین خانم ها و آقایان وجود دارد. برخی گمان می برند که خانم ها بیش از آقایان به روش های مراقبت از پوست روی می آورند اما بهتر است در نظر داشته باشید به دلیل نوع پوست و همچنین شرایط و سبک کاری آقایان بهتر است توجه بیشتری به پوست خود داشته باشند چه بسا که بسیاری از عمل های زیبایی و جلسات تراپی پوست نیز توسط آقایان انجام می شود. در ادامه با بررسی چند روش ارزان قیمت و ساده که می توانید آنها را در منزل نیز انجام دهید، علاوه بر مراقبت از زیبایی و سلامتی پوست، به جوانسازی پوست نیز بپردازید و تا سالها از داشتن پوستی سالم لذت ببرید.

ژل آلوئه ورا جوانساز قطعی پوست

آلوئه ورا گیاهی مفید برای تقویت پوست و مو است. ژل آلوئه ورا در بسیاری از محصولات زیبایی کرم های مرطوب کننده و ماسک صورت استفاده می شود همه به دلیل خاصیت جوانسازی و تقویت کنندگی این گیاه است. شما می توانید خود در منزل ماسک آلوئه ورا را تهیه کنید یک برگ از گیاه جدا کنید و ژل آن را با کاردک یا قاشق خارج کنید سپس آن را به همراه آبلیمو، جوش شیرین و یا به تنهایی به صورت بزنید و اجازه دهید تا 20 دقیقه روی پوست بماند تا به خوبی جذب شود سپس پوست را آبکشی کنید. آلوئه ورا برای شفاف سازی و روشن کردن پوست، حفظ رطوبت پوست و همچنین جوانسازی بسیار مفید است.

سفیده تخم مرغ لیفت پوست

یکی دیگر از مواد کلاژن ساز و لیفت کننده صورت سفیده تخم مرغ است. همچنین می توانید با استفاده از تخم مرغ منفاذ باز پوست را ببندید و با ضد عفونی کردن پوست مانع بوجود آمدن جوش و آکنه شوید. از قدیم استفاده از سفیده تخم مرغ برای روشن شدن و تقویت پوست مرسوم بوده است و امروزه استفاده از ماسک سفیده رواج بیشتری یافته است.

گلاب تونر طبیعی صورت

گلاب در واقع یک آنتی اکسیدان قوی برای روشن شدن پوست، تقویت و بازسازی سلولهای پوست است. همچنین می توانید برای پاکسازی پوست از گلاب استفاده کنید. چین و چروک سطحی را رفع کرده و منافذ پوست را با استفاده از پنبه و گلاب از کرم و مواد آرایشی پاک کنید. می توانید گلاب را با آبلیمو و یا عسل مخلوط کرده و برروی پوست قرار دهید تا اثرات فوق العاده آن را بر شادابی و روشن شدن پوست ببنید.

ماسک گوجه فرنگی 

گوجه فرنگی یک آنتی اکسیدان فوق العاده برای حفظ جوانی پوست است. سرشار از ویتامین c و محرک کلاژن سازی می باشد به همین دلیل در اغلب محصولات جوانسازی نظیر قرص ایمدین می توانید عصاره گوجه فرنگی را مشاهده کنید. بهتر است برای جلوگیری از بروز حساسیت بجای گوجه فرنگی از عصاره آن استفاده کنید چون گوجه فرنگی ممکن است در برخی افراد ایجاد التهاب، خارش پوست و یا حساسیت کند.

ژلاتین برای کلاژن سازی

ژلاتین در قلم یا مغز استخوان نیز وجود دارد. این ماده بیشتر مصرف خوراکی دارد و شما می توانید از آن برای تقویت موها و همچنین جوانسازی پوست استفاده کنید. ژلاتین درواقع همان پروتئین کلاژن می باشد که با مصرف آن می توانید کلاژن مورد نیاز بدنتان را تأمین کنید علاوه بر تقویت و جوانسازی پوست، مفاصل را نیز تقویت می کند.


صفحه 2 از 2